නිපුණතාව 13.0 –
|
විද්යුත් රසායනික පද්ධතිවල ප්රායෝගික වැදගත්කම විමර්ශනය කරයි. |
නිපුණතා මට්ටම 13.1 –
|
ජලීය ද්රාවණයේ ඇති ද්රව්යවල ස්වභාවය හා සන්ද්රණය පිළිබඳ ව අවබෝධය ලබනු වස් සන්නායකතාව භාවිත කරයි. |
කාලච්ඡේද ගණන –
|
04 |
ඉගෙනුම් ඵල –
|
- ප්රබල විද්යුත් විච්ජේද්ය, දුබල විද්යුත් විච්ජේද්ය හා විද්යුත් අවිච්ජේද්ය යන පද සඳහන් කරයි.
- ජලීය මාධ්යයේ ප්රබල විද්යුත් විච්ජේද්ය, දුබල විද්යුත් විච්ජේද්ය
හා විද්යුත් අවිච්ජේද්ය සඳහා නිදසුන් සඳහන් කරයි.
- ධාරාව ගෙන යන අංශු, සචල අයන හා සචල ඉලෙක්ට්රෝන
ඇසුරින් විද්යුත් සන්නායක හා අයනික සන්නායක සසඳයි.
- විද්යුත් විච්ජේද්යයක් හරහා විද්යුත් ධාරාවක් ගැලීමට
ඉලෙක්ට්රෝඩ දෙක ම අසල ඉලෙක්ට්රෝඩ ප්රතික්රියා සිදු විය
යුතු බව ප්රකාශ කරයි.
- ප්රතිරෝධය හා ප්රතිරෝධකතාව යන පද අර්ථදක්වයි.
- සන්නායකතාව හා සන්නයනතාව යන පද අර්ථදක්වයි.
- විද්යුත් විච්ජේද්යයක ද්රාවණයක සන්නායකතාව කෙරෙහි
බලපාන සාධක සඳහන් කරයි.
|
පාඩම් සැලසුම් සඳහා උපදෙස් –
|
- විද්යුත් විච්ඡේද්යය, විද්යුත් අවිච්ඡේද්යය, ප්රබල විද්යුත් විච්ඡේද්යය හා දුබල විද්යුත් විච්ඡේද්යය යන පද සුදුසු උදාහරණ දෙමින් හඳුන්වන්න.
- විද්යුතය සන්නයනය වීමට අවශ්ය සචල ඉලෙක්ට්රෝන හා සචල අයන යොදා ගනිමින් ධාරාව සන්නයනය වීමේ යන්ත්රණය පැහැදිලි කරන්න.
- විද්යුත් විච්ඡේද්යයක් හරහා ධාරාවක් සන්නයනය වීම සඳහා ඉලෙක්ට්රෝඩ දෙකෙහි ම ප්රතික්රියා සිදු විය යුතු බව ප්රකාශ කරන්න.
- ප්රතිරෝධය, ප්රතිරෝධකතාව, සන්නයනතාව හා සන්නායකතාව යන පදවල අර්ථදක්වන්න.
- විද්යුත් විච්ඡේද්ය ද්රාවණයක සන්නායකතාව කෙරෙහි බලපාන සාධක පිළිබඳ ව සාකච්ඡා කරන්න. (සාන්ද්රණය, උෂ්ණත්වය විද්යුත් විච්ඡේද්යයේ ස්වභාවය)
- විවිධ ජල නියැදිවල සන්නායකතා සංසන්දනය කිරීමට දෙන ලද දත්ත භාවිත කරන්න.
|
ඇගයීම් හා තක්සේරුකරණය –
|
- දෙන ලද රසායනික ද්රව්ය ප්රබල විද්යුත් විච්ඡේද්ය, දුබල විද්යුත් විච්ඡේද්ය හා විද්යුත් අවිච්ඡේද්ය ලෙස වර්ග කිරීමට ඇති හැකියාව අගයන්න.
- ඉහත ද්රව්ය අයනික සන්නායක හා විද්යුත් සන්නායක ලෙස වෙන් කිරීමට ඇති හැකියාව තක්සේරු කරන්න.
|