නිපුණතා මට්ටම 4.2 –
|
සත්ය වායුවල හැසිරීම් රටා විස්තර කිරීම සඳහා ආකෘතියක් ලෙස පරිපූර්ණ වායුව යොදා ගනියි. |
කාලච්ඡේද ගණන –
|
10 |
ඉගෙනුම් ඵල –
|
- පරිපූර්ණ වායුව අර්ථදක්වයි.
- පරිපූර්ණ වායු සමීකරණය සහ එහි ව්යූත්පන්න හඳුන්වා දී එහි පද ලියා දක්වයි.
- බොයිල්, චාල්ස් හා ඇවගාඞ්රෝ නියම සඳහන් කර, පරිපූර්ණ වායු සමීකරණයේ සංගතතාව පෙන්වා දෙයි.
- වායුවක මවුලික පරිමාව අර්ථදක්වයි.
- පරිපූර්ණ වායු සමීකරණය සම්බන්ධ ගැටලු විසඳයි.
- ඔක්සිජන්වල මවුලික පරිමාව පරීක්ෂණාත්මක ව නිර්ණය කරයි.
- මැග්නිසියම්වල සාපේක්ෂ පරමාණුක ස්කන්ධය පරීක්ෂණාත්මකව නිර්ණය කරයි.
|
පාඩම් සැලසුම් සඳහා උපදෙස් –
|
- පරිපූර්ණ වායුවක හා තාත්වික වායුවක ලාක්ෂණික ගුණාංග හඳුන්වා දී ඒ මත පදනම් වු පරිපූර්ණ වායු සමීකරණය හඳුන්වා දෙන්න.
- පරිපූර්ණ වායු සමීකරණයෙන් ආරම්භ කරමින් සාන්ද්රණය(C), ඝනත්වය (d) සහ මවුලික ස්කන්ධය (M) සම්බන්ධ සමීකරණ ව්යුත්පන්න කිරීමට මඟ පෙන්වන්න.
- පරිපූර්ණ වායු සමීකරණය හා එහි ව්යුත්පන්නවලට අදාළ ගැටලු විසඳීමට සිසුන්ට පවරන්න.
- පරිපූර්ණ වායු සමීකරණයෙන් බොයිල් නියමය, චාල්ස් නියමය හා ඇවගාඞ්රෝ නියමය ව්යුත්පන්න කරන ආකාරය පෙන්වා දෙන්න.
- බොයිල් නියමය, චාල්ස් නියමය හා ඇවගාඞ්රෝ නියමය වචනයෙන් ලියා දැක්වීමට මඟ
පෙන්වන්න.
- වායුවක මවුලික පරිමාව අර්ථදක්වන්න.
|
අදාල පරීක්ෂණ –
|
- වායුවක මවුලික පරිමාව පරීක්ෂණාත්මක ව නිර්ණය කිරීම.
- මැග්නීසියම්වල සාපේක්ෂ පරමාණුක ස්කන්ධය පරීක්ෂණාත්මක ව නිර්ණය කිරීම.
|
ඇගයීම් හා තක්සේරුකරණය –
|
- PV = nRT මගින් බොයිල්, චාල්ස් හා ඇවගාඞ්රෝ නියම ව්යුත්පන්න කිරීමට ඇති හැකියාව අගයන්න.
- PV = nRT හා එකි ව්යුත්පන්නවලට අදාළ ඝනත්වය, මවුලික ස්කන්ධය හා සාන්ද්රණය
සම්බන්ධ විවිධ වර්ගයේ ගැටලු විසඳීමට ඇති හැකියාව අගයන්න.
|